Najlepsze produkty, wykwalifikowany personel
Nim przejdziemy do krótkiego omówienia samych win, warto mieć na uwadze, że nawet te najlepsze, wysokiej jakości trunki niewiele pomogą, jeśli personel restauracji nie będzie wykwalifikowany pod tym względem. Klienci często nie wiedzą co dokładnie będzie pasować do konkretnego dania – zdają się więc na zmysł i wiedzę kelnera czy kelnerki. Jeśli dana osoba nie będzie wiedzieć co najlepiej podać, wino może zupełnie nie pasować do okazji i serwowanych potraw. Powstanie dysonans, który postawi restaurację w złym świetle, a tak samo danie, jak i wino mogą smakować niewłaściwie. Warto więc wysłać personel na krótki kurs, albo zlecić zapoznanie się przynajmniej z podstawami komponowania dań z winem. Obsługa powinna również znać się na nich na tyle, by rozróżnić ich gatunki i móc polecić z oferty restauracji najlepsze wina z najlepszych.
Najlepsze wina każdego rodzaju
Klienci mogą zamówić jakieś wytrawne danie, albo jedynie deser. Mogą zdecydować się na czerwone mięso, albo na dania rybne. W zależności od tego, co wybiorą, powinno się im polecić najlepsze wina właśnie do tej potrawy. Oznacza to, że właściciele restauracji powinni zakupić wina każdego rodzaju – w ten sposób zyskując gwarancję, że każda potrawa zyska odpowiednią oprawę. W ofercie powinny się więc znaleźć wina białe, różowe i czerwone, wina słodkie, półsłodkie oraz wytrawne. Należy zamawiać więcej, żeby mieć w restauracji zapas. Inaczej może nastąpić niezręczna sytuacja, iż wybrane wino właśnie się skończyło. Warto stawiać na wina hiszpańskie, portugalskie i francuskie, gdyż Polacy najchętniej je wybierają, uważając za zdecydowanie najlepsze. Dużą popularnością i prestiżem cieszą się również wina pochodzące z Węgier. Najlepsze wina – zdaniem Polaków – produkują również Włosi. Wszystkie te wina powinny znaleźć się w karcie, ponieważ z pewnością będą cieszyć się dużym zainteresowaniem i będą chętnie zamawiane na różne okazje.