Ivo Italian – Rezerwacja stolika

Zdaje się, że powiedzenie „Od przybytku głowa nie boli” nie działa w przypadku właściciela lokalu Ivo Italian. Od mojej ostatniej wizyty w tym miejscu ilość negatywnych opinii jakie słyszę wokół siebie strasznie się nasiliła. Istnieje parE ważnych kwestii które nie zostały poruszone w mojej poprzedniej recenzji, już niedługo wybiorę się tam po raz kolejny i postaram się wszystko zweryfikować raz jeszcze. Jednakże wydarzenie które zaistniało w dniu dzisiejszym nie może przejść bez echa.


Pop…rezerwowało się w głowie (13.05.2015)

Dnia dzisiejszego napotkałem w sieci stronę stworzoną na potrzeby rezerwacji w lokalu Ivo Italian – http://www.ivoitalian.com. Całkowicie pomijam fakt, że strona internetowa powinna przede wszystkim zawierać szczegółowe informacje o lokalu, serwowanych daniach itp. Z początku myślałem, że brak strony internetowej tak dobrze rozreklamowanego lokalu to po prostu brak czasu właściciela na zaprzątanie sobie głowy takimi sprawami. Bo wiadomym jest, że dobre jedzenie w końcu samo zacznie tworzyć swego rodzaju reklamę. Jak widać – myliłem się.

Strona internetowa stworzona przez właścicieli/a lokalu zdaje się być maszynką do zarabiania pieniędzy. Przynajmniej takie jest moje odczucie. Na wszystko można by przymknąć oko, gdyby nie pewne wzmianki w regulaminie tegoż formularza. Mianowicie:

Należy pamiętać iż minimalne zamówienie przy rezerwacji wynosi 30zł na osobę. Wartość ta naliczana jest od wielkości stolika a nie ilości przybyłych gości. W przypadku nieprzekroczenia wymaganego rachunku brakująca kwota będzie doliczona do rachunku jako serwis.
Przy rezerwacji pobierana jest bezzwrotna opłata 50zł.

Wszyscy widzimy jak wielkie oblężenie przeżywa Ivo Italian, ale postępowanie nie pozostawiające żadnych pozorów to bardzo szybka droga do zakończenia kariery. Jeżeli w lokalu jest tak dużo gości, że nie opłaca się trzymać stolików na rezerwację to po prostu ich nie róbcie. Bo obecne, skandaliczne i aż śmieszne działania ludzie zapamiętają na bardzo długo. Ciekawe co będzie kolejnym krokiem w celu zwiększenia zarobków bo jak widać pieniądze za sprzedawane dania nie są wystarczające. Hmm może opłata za samo wejście do lokalu? Proponuję stworzyć bramkę z selekcją i opłatą za wstęp…

Jako, że stworzona przeze mnie wcześniejsza recenzja Ivo Italian w Lublinie opisująca potrawy które spożywałem była ewidentnie pozytywna to będąc świadkiem takiego poczynania (które de facto nie jest bezpośrednio związane z samym jedzeniem) to jest mi bardzo przykro. Mam nadzieję, że właściciel szybko się opamięta i przestanie traktować klientów przedmiotowo.

Właścicielu pamiętaj – „nic tak głośno nie pęka, jak zbyt rozdmuchane balony”.


Ivo Italian oświadczenie (14.05.2015)

Na facebook’owym fanpage’u Ivo Italian można było dzisiaj zauważyć nowy wpis prawiący o temacie rezerwacji:

Drodzy Państwo, w nawiązaniu do wiadomości o rezerwacjach płatnych, chcieliśmy poinformować, że ta informacja jest już nieaktualna. Nie będziemy pobierać żadnej kwoty niezwrotnej. Wracamy do zasady, że będzie 50 zł za rezerwację, ale będzie to rozliczane w rachunku. Przepraszamy za nieporozumienie.

Dwa tygodnie temu (przed aferą) byłem świadkiem rozmowy z której wynikało, że osoba która zrobiła rezerwację zapłaciła dodatkowo 50 zł. Także użyte słowo „Wracamy do zasady” jest raczej mylne i bezpodstawne bo w tym lokalu omawiana opłata zawsze była bezzwrotna.

Odnosząc się do dzisiejszego wpisu na fanpage’u, jest w nim bardzo dużo niejasności, zaczynając od niezmienionego regulaminu na stronie www.ivoitalian.com, a kończąc na braku wzmianki o „30 zł za każde krzesło”. Proszę ujednolicić swój wyimaginowany, śmieszny i absurdalny regulamin.

Rezerwacje sa zwrotne , chodzi o to aby zapewnić to ze osoby rezerwujace beda utrzymywać Rezerwacje.

Mimo wszystko nawet sama, zwrotna opłata rzędu 50 zł jest zbyt dużą kwotą aby zdecydowana większość osób chciała sobie na nią pozwolić. Co jeśli przychodzę na 2 pizze i 1 sok(=38 zł)?, jestem stratny 12 zł. Zapewniam Państwa, że w tym przypadku opłata za rezerwację nie spełnia swej roli w postaci „utrzymanie rezerwacji” a raczej w nabijaniu kasy. Krótko mówiąc, kwota pobierana za rezerwację powinna być proporcjonalna do średnich cen obowiązujących w lokalu, tak aby przeciętny klient zawsze mógł liczyć na to, że(jeśli przyjdzie) nie będzie stratny ani grosza.

Jeżeli osoba zajmująca się marketingiem nie daje sobie rady i naraża lokal na tak przykre sytuacje jak ta, to postaram się podać przykładowe rozwiązania z obecnym problemem:

  • Jeśli cały problem dotyczy wyłącznie „zapewnienia o utrzymaniu rezerwacji” to gwarantuję, że zwrotna opłata w wysokości 20 zł od całej rezerwacji (a taka kwota w 95% przypadków zawsze zostanie pozostawiona przez gości) zapewni utrzymanie takowej rezerwacji bez zbędnych oburzeń w sieci.
  • Drugim bardzo prostym i sensownym rozwiązaniem jest trzymanie rezerwacji tylko przez pierwsze 5-10 minut od umówionej godziny.
  • Jeśli lokal cały czas obfituje w wystarczającą liczbę gości aby wszystkie stoliki były zajęte, rezerwacja nie jest w ogóle potrzebna.
  • Podoba Ci się taki system rezerwacji ?
1
User Rating: 1.0 (2 votes)
Sending

COMMENTS

  • mareek

    „minimalne zamówienie przy rezerwacji wynosi 30zł na osobę. Wartość ta naliczana jest od wielkości stolika a nie ilości przybyłych gości. W przypadku nieprzekroczenia wymaganego rachunku brakująca kwota będzie doliczona do rachunku jako serwis”

    Dokładnie taki sam regulamin jest w pubie Św. Michał, chyba komuś się popierdoliło w głowie. Nigdy więcej do tego „lokalu” nie przyjdę, żałosne sztuczki, aby wyrwać kasę od klienta.

  • Paweł

    Nie wiem czy wiecie ,ale Ivo wcale nie jest właścicielem lokalu tylko kucharzem. Ivo udostępnia swoją wypromowaną przez TV twarz, a właściciel to Maciej Woźniak z Pyzatej Chaty. pozdr

  • mocca

    „Bynajmniej takie jest moje odczucie.” PRZYNAJMNIEJ!!

  • ja

    Byłem raz, teraz to już na pewno tam nie pójdę.

  • Dajana

    Niestety tak to jest kiedy ktoś zaczyna myśleć, że ma wysoką pozycję. A nawet jeśli ją ma to upadek może go dużo bardziej zaboleć.

  • D3wid

    Nie ma co… przewróciło się w głowie. Nigdy nie widziałem, żeby rezerwacja stolika była bezzwrotna. A co tu mówić o takiej kwocie, już o całej reszcie nie chce się wspominać.

Comments are closed.